Publications de Séverine Millotte

2020

  • Corbin, L., Duguet, A., Millotte, S., & Morlaix, S. (2020). Utilisation du numérique : quels effets sur les apprentissages des élèves ?. In Morlaix, S. (Eds.), Le numérique à l'école primaire : analyse des effets conjoints sur les élèves et les enseignants (pp. 75-121). Paris: L'harmattan. Détails ›

2018

  • de Carvalho, A., Dautriche, I., Millotte, S., & Christophe, A. (2018). Early perception of phrasal prosody and its role in syntactic and lexical acquisition. In Prieto, P., & Esteve-Gibert, N. (Eds.), The development of prosody in first language acquisition (pp. 17-35). Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. Détails ›

2016

  • Goyet, L., Millotte, S., Christophe, A., & Nazzi, T. (2016). Processing continuous speech in infancy: From major prosodic units to isolated word forms. In Lidz, J., Snyder, W., & Pater, J. (Eds.), The Oxford Handbook of Developmental Linguistics (pp. 133-156). Oxford: Oxford University Press. Détails ›

2015

2014

  • Cauvet, E., Limissuri, R., Millotte, S., Skoruppa, K., Cabrol, D., & Christophe, A. (2014). Function words constrain on-line recognition of verbs and nouns in French 18-month-olds. Language Learning and Development. Détails ›

2013

  • Bonin, P., Méot, A., Millotte, S., & Barry, C. (2013). Individual differences in adult handwritten spelling-to-dictation. Frontiers in Psychology. Détails ›
  • Franck, J., Millotte, S., Posada, A., & Rizzi, L. (2013). Evidence for early abstract representations of word order: An eye-tracking study. Applied Psycholinguistics, 2(34), 323-336. Détails ›
  • Millotte, S., Cauvet, E., Brusini, P., & Christophe, A. (2013). Discovering word forms and word meanings : The role of phrasal prosody and function words. In Boeckx, C., & Grohmann, K. (Eds.), The Cambridge Handbook of Biolinguistics (pp. 86-93). Cambridge: Cambridge University Press. Détails ›

2012

  • Weiss, K., Favrel, J., & Millotte, S. (2012). La psychologie et l’école : regards sur la formation des enseignants. In Lapostolle, G. (Eds.), La formation des enseignants : professionnalisation et recherche (pp. 101-117). Dijon: Editions Universitaires de Dijon. Détails ›

2011

  • Franck, J., Millotte, S., & Lassotta, R. (2011). Early word order representations: Novel arguments against old contradictions. Language Acquisition, 18, 121-135. Détails ›

2010

  • Bernal, S., Dehaene-Lambertz, G., Millotte, S., & Christophe, A. (2010). Two-year-olds compute syntactic structure on-line. Developmental Science, 13(1), 69-76. Détails ›
  • Cauvet, E., Brusini, P., Fievet, A.-C., Millotte, S., & Christophe, A. (2010). Démarrer l’acquisition de la syntaxe. Rééducation Orthophonique, 244, 95-109. Détails ›
  • Christophe, A., Millotte, S., Brusini, P., & Cauvet, E. (2010). Early bootstrapping of syntactic acquisition. In Kail, M., & Hickmann, M. (Eds.), Language acquisition across linguistic and cognitive systems (pp. 53-66). : John Benjamins. Détails ›
  • Millotte, S., Morgan, J., Margules, S., Bernal, S., Dutat, M., & Christophe, A. (2010). Phrasal prosody constrains word segmentation in French 16-month-olds. Journal of Portuguese Linguistics, 9, 67-86. Détails ›

2009

  • Millotte, S., & Christophe, A. (2009). A la découverte des mots : Le rôle de la prosodie dans l'acquisition du lexique et de la sytnaxe. Enfance, 3, 283-292. Détails ›

2008

  • Christophe, A., Millotte, S., Bernal, S., & Lidz, J. (2008). Bootstrapping lexical and syntactic acquisition. Language and Speech, 51, 61-75. Détails ›
  • Christophe, A., Millotte, S., & Bernal, S. (2008). Initialiser l'acquisition précoce du langage. In (pp. 67-78). : . Détails ›
  • Millotte, S., René, A., Wales, R., & Christophe, A. (2008). Phonological phrase boundaries constrain the online syntactic analysis of spoken sentences. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 34(4), 874-885. Détails ›
  • Millotte, S. (2008). Le jeune enfant à la découverte des mots. Revue Française de Linguistique Appliquée, 13(2), 93-102. Détails ›

2007

  • Bernal, S., Lidz, J., Millotte, S., & Christophe, A. (2007). Syntax constrains the acquisition of verb meaning. Language Learning and Development, 3(4), 325-341. Détails ›
  • Millotte, S., Bernal, S., & Christophe, A. (2007). Initialiser l'acquisition du lexique et de la syntaxe. Rééducation Orthophonique, 229, 27-38. Détails ›
  • Millotte, S., Wales, R., & Christophe, A. (2007). Phrasal prosody disambiguates syntax. Language and Cognitive Processes, 22(6), 898-909. Détails ›

2006

  • Christophe, A., Margules, S., Millotte, S., & Bernal, S. (2006). Comment les enfants apprennent-ils à parler?. Médecine & Enfance, Avril, 229-234. Détails ›
  • Christophe, A., Millotte, S., Bernal, S., Diop, C., & Margules, S. (2006). Perception du langage chez le nourrisson : apprendre les mots. In (pp. ). : . Détails ›